Unikalne treści

W tradycyjnych mediach o unikalnych treściach mówi się głównie w kontekście praw autorskich. Natomiast w internecie oryginalność opisów, artykułów czy postów nabrała dużego znaczenia również z powodu optymalizacji pod wyszukiwarki. O co dokładnie chodzi? Google i inne wyszukiwarki starają się dostarczać użytkownikom wysokiej jakości strony trafnie odpowiadające na wpisane zapytanie. Jeżeli dany serwis zawiera treści skopiowane „żywcem” z innych stron, to istnieje duże ryzyko, że witryna taka nie jest godna polecenia. Z tego powodu Google faworyzuje strony, które publikują własny, unikalny content, a każda osoba dbająca o pozycjonowanie swojej witryny powinna zadbać o niepowtarzalność treści.

Unikalne treści

Narzędzie dla Copywriterów

Unikalne treści
Unikalne treści

W podobny sposób należy podejść do contentu w ramach serwisu. Aby zwiększyć szansę na skuteczne pozycjonowanie strony, najlepiej unikać duplikatów wewnętrznych.

Duplikacja zewnętrzna
Duplikacja zewnętrzna

Duplikacja zewnętrzna może również powodować problemy z naruszeniem praw autorskich. To, że pewną treść da się znaleźć w Google nie znaczy jeszcze, że można ją bezkarnie kopiować.

Duplikacja wewnętrzna
Duplikacja wewnętrzna

Mianem duplikacji wewnętrznej określa się kopiowanie treści w ramach jednej strony internetowej.

Słowa kluczowe
Słowa kluczowe

Jak widać, od wyboru słów kluczowych zależy sukces całej kampanii SEO. Również internetowy content marketing warto rozpocząć właśnie od wybrania odpowiednich fraz, które znajdą się w tekstach.

Co unikalna treść oznacza dla wyszukiwarki?

W obszarze SEO unikalność treści należy rozumieć raczej dosłownie – nie chodzi o to, żeby wymyślać super oryginalne tematy (choć oczywiście będzie to pomocne). Tematyka publikowanych artykułów może być podobna jak ta we wpisach na konkurencyjnych stronach. Ważne jest to, aby treść była pisana ręcznie, własnymi słowami.

W podobny sposób należy podejść do contentu w ramach serwisu. Aby zwiększyć szansę na skuteczne pozycjonowanie strony, najlepiej unikać duplikatów wewnętrznych. Unikalność treści w i poza serwisem można łatwo sprawdzić za pomocą samego Google. Wystarczy skopiować fragmenty artykułu i wkleić je w wyszukiwarkę – koniecznie w cudzysłowie. Jeżeli wyniki będą obejmować więcej niż jeden link, to znaczy, że treść jest zduplikowana.

Jak tworzyć unikalne treści?

Najprostszym sposobem na tworzenie unikalnych treści jest zatrudnienie copywritera, który przygotuje teksty od zera. Dobrym pomysłem jest także przygotowanie ciekawych, oryginalnych tematów. Tak, jak wspomnieliśmy wyżej, nie jest to konieczne, ale ułatwia tworzenie unikalnego contentu. W ten sposób można również zwiększyć szansę, że strona przyciągnie większą ilość użytkowników – być może szybko pojawi się na szczycie listy wyników, jeżeli uda się trafić w niszowy temat.

Czasem za duplikację treści odpowiada też błędnie napisana strona internetowa. Dotyczy to zwłaszcza autorskich CMS-ów, których twórcy nie są obeznani z zasadami SEO. Może się zdarzyć, że jeden opublikowany przez użytkownika artykuł pojawia się pod wieloma adresami. W takim przypadku należy zadbać o optymalizację techniczną strony lub ustawienie tzw. linków kanonicznych.