Słowa kluczowe
Nie da się mówić o promocji w sieci bez wspominania o słowach kluczowych. Są one stałym elementem SEO i warto o nich pamiętać również w przypadku działań content marketingowych. Słowa kluczowe, czyli po angielsku keywords, to wyrazy lub frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Jeżeli internauta, chcąc znaleźć najbliższego fryzjera, wpisze w Google „fryzjer poznań piątkowo”, to te trzy wyrazy stanowią słowo kluczowe. Celem SEO jest natomiast to, aby strona reklamowanego fryzjera działającego na poznańskim Piątkowie znalazła się na górze listy wyników wyszukiwania. Właśnie dlatego pozycjonowanie strony zawsze musi poprzedzać analiza słów kluczowych. Specjaliści SEO wybierają kilka, kilkanaście, a nierzadko nawet kilkaset lub kilka tysięcy haseł, które stają się osią dalszych działań.
Narzędzie dla Copywriterów
Unikalne treści
W podobny sposób należy podejść do contentu w ramach serwisu. Aby zwiększyć szansę na skuteczne pozycjonowanie strony, najlepiej unikać duplikatów wewnętrznych.
Duplikacja zewnętrzna
Duplikacja zewnętrzna może również powodować problemy z naruszeniem praw autorskich. To, że pewną treść da się znaleźć w Google nie znaczy jeszcze, że można ją bezkarnie kopiować.
Duplikacja wewnętrzna
Mianem duplikacji wewnętrznej określa się kopiowanie treści w ramach jednej strony internetowej.
Słowa kluczowe
Jak widać, od wyboru słów kluczowych zależy sukces całej kampanii SEO. Również internetowy content marketing warto rozpocząć właśnie od wybrania odpowiednich fraz, które znajdą się w tekstach.
Jak wybierać słowa kluczowe?
Jak wyszukać najpopularniejsze słowa kluczowe long-tail? Z pomocą przychodzą narzędzia, takiej jak ubersuggest.org czy keywordtool.io. Przydatne są też automatyczne uzupełnienia w samych wyszukiwarkach.
Jak widać, od wyboru słów kluczowych zależy sukces całej kampanii SEO. Również internetowy content marketing warto rozpocząć właśnie od wybrania odpowiednich fraz, które znajdą się w tekstach. Jak namierzyć właściwe słowa?
Na początku należy zastanowić się nad strategią i możliwościami promowania strony. Nietrudno odgadnąć, że niezwykle skomplikowanym zadaniem byłoby osiągnięcie pierwszego miejsca w Google na frazę „buty męskie”. Krótkie frazy są bardzo popularne i mogą przynieść spore zyski, dlatego duże firmy od dawna promują się właśnie na takie słowa, a konkurowanie z nimi jest bardzo trudne – czasem nawet niemożliwe. Z tego powodu często stosuje się inne podejście, nazywane długim ogonem. Frazy typu long-tail to złożone, wielowyrazowe wyrażenia, np. „buty męskie do biegania nike”. Zdobycie wysokiego miejsca na takie hasło będzie znacznie łatwiejsze i tańsze. Niewielki sklep z obuwiem bardziej opłaca się promować za pomocą wielu długich fraz.
Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych
Wybrane słowa kluczowe trzeba wkomponować w publikowane treści. Google coraz lepiej radzi sobie z wykrywaniem sztucznych tekstów, pisanych wyłącznie pod pozycjonowanie, więc współczesne SEO opiera się głównie na naturalnych treściach – takich, które są tworzone dla użytkowników. Warto dodać słowa kluczowe w jednym lub dwóch nagłówkach i tytule oraz kilka razy w samej treści, jednak należy unikać nadmiernego upychania wybranych fraz w tekście.